Tangalle / Arugam Bay

29 juni 2018 - Arugam Bay Beach, Sri Lanka

Ik dus naar de zuidkust. En het is verwonderlijk ook voor mij weer. Sri lanka hoewel niet echt een groot land kent allemaal verschillende seizoenen. Ik dus enkel de paar eerste dagen wat regen gehad, maar nu hier aan de westkust is er amper zon. Af en toe kort onweer en grote buien. En hoewel ik in het mooste verblijf (zie foto) lig v de reis is er naast de regen niks te beleven. De baai van Tangalle is een 3 km met het ene resort na het andere maar der is, ook al zijn er verschillenden open, geen kat, ik heb amper 6 toeristen geteld. De zee is hier nu ook ruw en pas als het bij ons winter is, dan ist hier topvakantie en zit alles vol. Toch heb ik heel veel plezier beleefd aan het geluid van de oceaan die ik zo vlak (amper 10 m) van mij hoorde klotsen op het eetterras en vooral vanuit mijn slaapkamer.
Ik had eerst plannen om hier langer te blijven, maar twas me toch iets te troosteloos en verlaten allemaal. Ik betaalde 15.500 roepies. Een 85€ voor twee dagen toplokatie, twee maaltijden, 2 ontbijten, 6 grote pinten, 4 potten thee en 1 spaghetti.
Ik de bus op naar Arugan Bay. Een van de aantrekkelijkste (surf) stranden in het verre oosten van Sri Lanka. Alle zitjes waren net bezet op de bus. Ach komt wel in orde dacht ik, maar tkwam maar niet in orde. Iets meer dan 2,5 uur heb ik aan een baar gehangen en me meermaals met alle kracht moeten verweren of ik viel door de brute bestuurder omver. Der kwamen wel zitjes vrij, maar de gang stond altijd overvol en je kon dus enkel maar hopen dat de twee personen vlak bij jou opstapten. Kwas het echt stikbeu en mn knieen deden al ferm zeer als ik gered werd door een eetstop. Ik zag een stoel vrij komen en ik dacht oef. Bij het herstarten hebben ze nog moeite gedaan om mij eraf te krijgen maar ik zei foert!!!

De eerste rit duurde 4 uur waarna ik moest overstappen, direct een zitje vond en een jonge Sri Lankees die heel de verdere rit zijn verhaal deed (was 'met' een Rotterdamse) en hij werkte nu in Arugam Bay als ober en verdiende.... 15.000 Roepies de maand. Dus ik had op die twee dagen lekker meer dan zijn maandloon verbrast. Dat geeft wel na te denken. Vertrokken om half tien en na zeven (7!) uur aangekomen. Totale afstand... een 150 km hahaha. Sri Lanka ten top.

Hier in Arugan Bay zijn de topmaanden bezig met voor 98% jonge (surf) lui. Tis er wel gezellig. Hoewel mijn verblijfstekje, mooi gelegen met zicht op het meer en de zee, is het het meest trieste resort van heel de baai denk ik. Ik ben nu in moslimgebied en ik moet zeggen, die van mij zijn echte en hoewel zogezegd sterrenplek, laten ze alles (ook vuil en afval) rondslingeren buiten en is er weinig ambiance. Maar tis er rustig. Das ook wa. Kga voor de eerste keer toch geen positief verslag geven bij booking.com vrees ik.

Allez geniet van jullie zomer!

Khad mn verslag op een gezellig terrasje opt strand getypt. Twas al donker mr kwou nog nt eten, ik nog naar mn hotel helemaal opt einde vd baai. Nog winkel binnen voor water en was zeep gekocht. Mr khad gn klein geld genoeg. Moest briefje v 5000 roepies nemen (25€). Kom ik in mn kamer. Shit shit shit. Mn geld, mn bank en visakaart is uit mn veiligheidsbinnenzakje gevallen grrrrrr (toch een 150€). Ik terug langs de kant vd drukke weg kijken. En ja kzag plots copie v mn paspoort (had ik altijd bij me, echte paspoort blijft int hotel altijd). En een Sri Lankees wist me te vertellen dat een toerist een kaart gevonden had. Allez na wat zoeken hem gevonden. Twas mijn Visakaart, de belangrijkste. Oef. Mijn bankkaart maar geblokeerd. Doemme toch. Ik altijd zo secuur mee alles en zie. Toch shitmoment. Der zal hier wel iemand gelukkig rondlopen dezen avond. En iemand gelukkig maken is toch een goede daad, niet?

1. Mia:
    29 juni 2018
    Oeps ik zou zeggen tis gebeurt . Dacht gingen pikken maar nu heb je het zelf verloren of een goeie zakkenroller . Amai zo lang moeten recht staan ook niet leuk,dat is daar allemaal ,heiringen in e lakse.grtj en tot de volgende reisblog 😎😘
  2. Jozef Dierckx:
    29 juni 2018
    Amaai lang bus zitten (of hangen zoals je wil)....Dus deze streek was niet bevallen.En dan nog pech met je bankkaart. Krisje Krisje zo zou je nog moeten gaan afwassen en bedden opmaken.Is alles nu in orde met de bank? . Je weet geld afhalen met Visa is duurder.
    Na regen daar komt zonneschijn, dus geniet er verder van.
    Zeg komt India nu aan de beurt? of is het de vlieger ( 3 weken zijn bijna om) . Veel amusement .Hier is het ook heet joeng, 28-30 gr. Mijnen hof zie ros.
  3. Lut:
    30 juni 2018
    Wat een geluk bij een ongeluk. Gelukkig heb je je visakaart en je paspoort nog - anders zat je helemaal vast . Dit gebeurt maar 1 keer op reis - dus dat heb je gehad. Een paar mindere dagen, dat hoort er ook bij - daarna komt er terug wat bijzonders - laat maar op je af komen
  4. Louis:
    30 juni 2018
    Kris ...ik kom achterna 😚😊😊
  5. Mirjam:
    2 juli 2018
    Ja soms zit het mee en soms zit het tegen Kris. Dit soort dagen horem erbij. Maar jee ben trots op je. Je doet het hartstikke goed daar in je eentje. Leuk je avonturen te lezen👍