Mannar (island)

12 juni 2018 - Mannar, Sri Lanka

Vooreerst mijn excuses aan de echten, Kverbleef niet in anawieenz maar in Anuradhapura, just is just. Trouwens voor de ramptoeristen onder jullie stop al maar met lezen. Na 1 volle week gaat het nog prima. Moreel steeds vollenbak, geen last van kwaaltjes, darmen nog steeds prima. Zelfs geen last van een muggebeet! Maar wat (nog) niet is kan nog komen he...
Gisteren nog in anudinges dus op mn hele gemak en een (veel te klein) fietske door het door Unesco beschermd stoepa en oudheidkundig gebied. Amper medetoeristen. Soms links en rechts padje het woud in gereden. Mooi om te zien hoe het woud alles hft overgenomen en overwoekerd en de honderden apen baas zijn waar zo lang geleden duizenden monniken leefden. Twas hier blijkbaar ooit de bakermat waar Boeddha zijn zaad heeft rondgestrooid.
Nog lekkere plons en zeker vijf (5)! volle lengtes achter elkaar gezwommen (bad ong 4m23 lang). De 7 schoteltjes v de bazin gesmaakt en dan me afgevraagd.... hoe raak ik nu morgen in Mannar?
Mannar dus, eigenlijk Mannar island want tis mee nen weg dwars door de oceaan verbonden met vaste land. Twas poepsimpel uiteindelijk. Afgezet aan juste bus door tuktuk. 30km bussen (voor 0,32€). Dan 7m hoppen op de volgende die al klaarstond en voor 0,64€ deden die mij nog eens 85km ver! Net op de middag was ik al in de (behoorlijke) stad . Wat mijn verblijf betreft hemmik mij ff laten gaan... 7,8€! En eu voor twee nachten he. Al moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat de naam "Pearl" lichtjes overdreven is, mss kan het ooit als de villa klaar is. Maar enfin voor da geld een bed, nen blazer, mooi terras met zicht op een vijver en nu radio 1 met fileberichten en een pintje. Geen geklaag dus en echt, den enige blanke die ik vandaag gezien heb was in de spiegel (geen commentaar graag hahaha)
CY. Kdx

1. Linda:
    12 juni 2018
    Top ..ben zo jaloers. ....totale nostalgie voor mij...mijn hartje weent...misschien ooit haal ik mijn rugzak terug boven en trek er paar maanden op uit......genieten he volle bak ervóór gaan he dikke knuffel
  2. Joost Dierckx:
    12 juni 2018
    Weer fijn om te lezen. Nog veel genieten hé
  3. Mia:
    13 juni 2018
    Ge gaat uw geld niet opkrijgen, zo goedkoop
    Soms mag het ietsje meer zijn hé x
  4. Thomas:
    Hier ook jaloers hoor
  5. Ellen:
    13 juni 2018
    Vraag je je soms af wat er in de schoteltjes zit? En is het altijd klammig weer?
    Voor de rest klinkt het als fantastische avonturen! Genieten!
  6. Va:
    13 juni 2018
    Ik wilde treiteren met de boekencafé, helaas de deur was vast. Dan met Mia, Karin en Frans naar Suskewiet.
  7. Gert:
    14 juni 2018
    Misschien den enige blanke, maar aan de foto's te zien, niet den enige ezel 😁
  8. Jozef Dierckx:
    15 juni 2018
    Veel avontuurtjes..alles naar wens..waren in Domburg met de fiets..sid leest dit en vraagt....wonen hier domme mensen... groetjes